EVENTY
DIGITAL MARKETING
VIDEO

Jak działa facebook? Duża populacja, małe grupy

Media społecznościowe zrzeszają obecnie olbrzymie ilości internatów, tworząc tym samym największe medium na świecie.

Jak działa facebook? Pomimo dużego zasięgu  i popularności social media głónie koncentrują się wokół małych grup – grup znajomych, małych społeczności i lokalnych marek. W rzeczywistości trudno mówić o wspólnocie internautów lub społeczności mediów społecznościowych. Media społecznościowe tworzone są przez większe i mniejsze grupy, które potrafią wzajemnie na siebie oddziaływać i wpływać. Z marketingowego punktu widzenia, tworzy to wiele problemów, komunikaty reklamowe nie mają jednolitego adresata, przetwarzanie są przez różne grupy.Ważnym czynnikiem jest tu  lokalność, która coraz częściej odgrywa większą rolę w mediach społecznościowych.

Social Connections

Wiele firm decyduje się na tworzenie, olbrzymich, milionowych społeczności, uznając to za wskaźnik sukcesu w marketingu internetowym.

Pomiary dotyczące zaangażowania mierzą jedynie ilość interakcji takich jak komentarze czy „share”. W istocie zaangażowanie powinno być rozumiane jako realne działanie odbiorcy. Obecny wgląd Facebooka nie sprzyja angażowaniu dużych grup do podejmowania działań. Dużą wartością może być tworzenie większej ilości mniejszych społeczności skoncentrowanych w okół różnych płaszczyzn danej marki. Przykładem może być McDonalds, który w Stanach Zjednoczonych będzie zakładał fanpage dla każdej restauracji. W ten sposób firma chce pozostać bliżej klientów, móc reagować szybciej i pewniej.

Tworząc większą ilość mniejszych społeczności marka może lepiej adresować swoje komunikaty dzieląc je na rejony, zainteresowania czy jeszcze inne preferencje.

W  ten sposób organizacja może sprawniej kontrolować  potrzeby swoich klientów, w mniejszych społecznościach utrzymywać z nimi lepszy i płynejszy kontakt. Dodatkową zaletą jaka płynie z tego rozwiązania może być zwiększenie zasięgu. Używając wielu stron, tworząc większe zainteresowanie docieramy do większej ilości osób niż przy użyciu jednego dużego fanpage’a.

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *